Ladies vs. Ricky Bahl (2011)
A 2010. december 10-én bemutatott Band Baaja Baaraat merész próbálkozásnak tűnt, nem illeszkedett a hagyományos szuperprodukciók közé. Az elsőfilmes Maneesh Sharma rendező mellé egy ismeretlen színészt osztottak Ranveer Singh személyében, a sztárkultusszal mélyen átitatott közegben a kissé súlytalan Anushka Sharma jelentette az összes vonzerőt, miközen a film teljes költségvetése meg sem közelítette az átlagos filmekét. Az elsöprő siker azonban végképp meggyőzte a stúdiót arról, hogy a szokatlan megoldásokkal operáló csapatnak érdemes bizalmat szavazni, így gyakorlatilag a teljes stábot megtartva rögtön új filmet rendeltek.
Attól eltekintve, hogy időközben Ranveer Singh a BBB-nak köszönhetően szupersztár lett, Anushka Sharma pedig bebetonozta magát az elsővonalba, Maneesh Sharma rendező maradt a Band Baaja Baaraat esetében alkalmazott fogásoknál.
Úgy készített az indiai közönség számára is egzotikus helyeket felsorakoztató mozifilmet, hogy nem lépte át az országhatárt. Míg az átlagos bollywoodi filmeknek kötelező elemük a látványos külföli helyszínek, addig a Ladies vs. Ricky Bahl nézőcsalogató kulisszáit olyan, egymástól különböző hangulatú városok adják, mint Lucknow, Mumbai, Delhi és Goa. A delhi születésű rendező egy interjúban bevallotta, hogy csak Delhiben több tucat filmet tudna forgatni, annyi hangulata és arca van a városnak. A gazdasági nagyhatalommá váló országban India felfedezése a bollywoodi film számára egyesek szerint az új generáció egészséges nemzeti büszkeségének jele.
A kaméleonként bárhol, bármilyen alakban felbukkanó címszereplő gyanútlan nők pénzére utazik. Az átvert hölgykoszorú, a szende muszlim özvegyasszony (Aditi Sharma), a nagyszájú, elkényeztetett újgazdag liba (Parineeti Chopra), valamint a kimért, karrierista üzletasszony (Dippanita Sharma) nekiindulnak, hogy a föld alól is előkerítsék a pofátlan szélhámost.
A Ladies vs. Ricky Bahl az átlag bollywoodi filmektől eltérően nem a harsány poénokkal szórakoztat, hanem visszafogott, finom humorral. Éppen ezért a három hölgy utazását és közös kalandjait diszkrét bájjal bemutató Maneesh Sharma - még ha csak a legjobb jelenetek idejére is, de - képes megidézni a méltán emlékezetes Zindagi Na Milegi Dobara hangulatát.
A bollywoodi produkciók többségétől eltérően a film erőteljesen épít az ismeretlen arcokra. A legjobb jelenetek az ismeretlen színészek alkotta, bosszúra éhes női trióhoz fűződnek, míg a Ranveer-Anushka páros erős túlzással szinte csupán vendégszerepel a filmben a kötelező szerelmi szál okán. Bollywoodban mindenképpen meglepő, hogy a játékidő egyenletesen megoszlik a sztárok és az ismeretlen színészek között, ráadásul egyikük még saját item-songot is kapott! Ez már valóban olyan hallatlan, hogy talán nem is hinnénk, ha ez az ismeretlen színésznő nem az itt bemutatkozó Parineeti Chopra lenne, aki a szupersztár Priyanka Chopra unokatestvére.
Nézőként akkor esünk aztán igazán ámulatba, amikor a valóságban igen csinos Parineeti Chopra ellenszenves trampli képében debütál egy Yash Raj-féle közönségfilmben. Több, mint szokatlan! Azonban teszi mindezt olyan hitelesen, hogy az összes filmes díjkiosztó gálán bezsebelte a kezdő színésznőknek járó díjat, játékával bizonyítva, hogy nem a bájos pofi és a híres rokon okán kell számolni vele a jövőben.
A fiatalos zenével és lendületes dalbetétekkel megtámogatott Ladies vs. Ricky Bahl könnyed romantikus vígjáték a Bachna Ae Haseenot jegyző Devika Bhagat írónőtől és a Band Baaja Baaraat készítőitől, az egyre inkább mókás rajzfilmfigurára hasonlító, bájos kiskacsafejű Anushka Sharmával, a habokból kiemelkedő Ranveer "Adonisz" Singh-gel, valamint a film valódi sztárjaival, a minden hájjal megkent szélhámos nyomába eredő, szeretnivaló hölgykoszorúval.
Hozzászólások
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.