Hírek Bollywoodból

Tarol a 3 Idiots. Bár az elemzők a bemutató előtt azt jósolták, hogy a film nem fog olyan sikereket elérni, mint a Ghajini, mivel kevésbé fog minden közönségréteget megszólítani, a 3 Idiots szinte minden eddigi rekordot megdöntött. A filmet három hét alatt több mint 60 millió néző látta, és elképesztő sikerszériájának még messze nincs vége.

 

 

Bár a producer a bemutató előtt nagyon panaszkodott, hogy Aamir Khan rendkívül ötletes reklámhadjárata csillagászati összegekbe került, mára biztos megbocsátotta ezt, mivel a film már a legelső napon 125 millió rúpia bevételt termelt, és ezzel rögtön lekörözte a Ghajini eddigi 90 milliós rekordját. A film ezután megdöntötte a legsikeresebb első hétvége, majd a legsikeresebb első hét rekordját, és a két, majd három hét alatt termelt legnagyobb bevétel rekordját is. Az előzetes becslésekkel szemben a vidéki, egytermes nagymozik közönsége is pár nap alatt megszerette a filmet, és a forgalmazók boldogok, hogy hosszú idő után végre van egy indiai film, amelynél a közönség „repetázik” (így nevezik azt, amikor a közönség még a moziforgalmazás alatt többször visszamegy megnézni a filmet, ahelyett, hogy a tévé- és DVD-forgalmazásra várna – ez Indiában korábban nagyon gyakori volt, mára azonban eltűnőben van). A 3 Idiots ráadásul az Észak-Amerikai piacokon is az eddigi legnagyobb bevételt hozta, lekörözve a korábbi csúcstartó Om Shanti Omot. A 3 Idiots ezzel bekerült minden idők legsikeresebb indiai filmjei közé („All Time Blockbusters” kategória), melyek között olyan művek szerepelnek, mint a Sholay, a Mughal-E-Azam, a Dilwale Dulhania Le Jayenge vagy a Hum Aapke Hain Koun..!

A film emellett csokorba gyűjti a szakmai elismeréseket is. A film forgatókönyvét meghívták az amerikai Academy of Motion Picture Arts & Sciences könyvtárába (vagyis az Oscar-könyvtárba), ahol csak a legkiemelkedőbb filmek forgatókönyveit gyűjtik. A Star Screen Awards díjkiosztóján pedig a 3 Idiots tíz díjat zsebelt be, köztük a legjobb film, legjobb rendezés, legjobb vágás, legjobb forgatókönyv, legjobb koreográfia díját, valamint a női főszereplőnek járó közönségdíjat is (Kareena Kapoornak).

 

 

 

A szakma ezzel végleg elkönyvelte King Khan trónfosztását, hiszen Aamir sikere már a Ghajini esetében is lekörözte Shahrukh bevételeit, aki ráadásul elkövette azt a hibát, hogy 2009-ben egyáltalán nem volt bemutatója, így Aamir Khan egymást követő két bombasikere megszilárdította vezető pozícióját az indiai filmiparban. A legnagyobb csapás SRK számára a tengerentúli területeken szerzett bevételek rekordjának megdöntése, mert bár Indián belül többen is többször lekörözték már (éves bevételek szintjén Akshay Kumar is), de a külföldi piacokon Shahrukh bevételeit soha senki nem tudta megközelíteni. A külföldön legsikeresebb indiai filmek listájának első 4 helyét eddig 4 Shahrukh-film foglalta el, és az első 15 film között 8 filmje szerepelt.

Azért a trónfosztáshoz King Khannak is lesz néhány szava, mivel közben már elkezdődött a február 12-én mozikba kerülő My Name Is Khan reklámhadjárata, melyet mind Shahrukh, mind Karan Johar karrierje legfontosabb művének tart. King Khan korábban már sokszor bevált stratégiájával elsősorban intenzív médiajelenléttel, saját személyének előtérbe állításával kelt a film iránt érdeklődést. A film első sajtóbemutatója óta számtalan fórumon szerepelt, sorban adja az interjúkat, és azt is bejelentették, hogy a filmet meghívták rangos a berlini nemzetközi filmfesztiválra. King Khan vállműtéte miatti két év kihagyás után most lép fel először Chevrolet Apsara Awards díjkiosztó gáláján, februárban pedig ő fog díszelegni a Filmfare magazin borítóján. A YashRaj Films január elsején indította el Lift Kara De című új tévéshowját, mellyel Karan Johar műsorvezetőként visszatér a képernyőkre. A showban India húsz legnagyobb szupersztárja fog szerepelni, és a nyitóadásban természetesen ki más, mint Shahrukh volt a vendég. A legnagyobb dobás viszont nyilvánvalóan a Discovery Channel dokumentumfilm-sorozata: SRK közeli barátja, Samar Khan tavaly tízrészes filmet csinált King Khan személyiségéről, különböző tevékenységeiről és magánéletéről, melyet február 14-én tűz műsorára a csatorna.

Ezzel együtt a My Name Is Khan sikere közel sem borítékolható előre. Bár Shahrukh kijelentette, hogy ez karrierje legszebb szerelmes alakítása, az első bemutatott trailer alapján nem egyértelmű, hogy a közönség egy ennyire szélsőséges szerepben is értékelni fogja nagy kedvencét, és hogy egy táncjeleneteket mellőző filmet is bombasikerré lehet tenni Indiában. Karan Johar eddig minden filmjével némileg tabutörő szerepet játszott, most majd elválik, mire képes India egyik legzseniálisabb filmrendezője.

My Name Is Khan – első trailer



A szupersztárok közötti versenyfutás vesztese egyértelműen Uday Chopra lett, aki Pyaar Impossible című filmjével szeretett volna visszatérni a színészi karrierhez, azonban a 3 Idiots árnyékában esélye sem volt. Hiába vette meg a YashRaj Films Priyanka Choprát partnernek a nagy visszatéréshez, a múlt héten bemutatott filmről már most látszik, hogy nyomtalanul fog eltűnni a mozivásznakról. Pedig akik látták a Mohabbateint vagy a Mujhse Dosti Karoget, azok tudják, hogy Uday a Dhoom-szériában alakított Ali-szerepeknél sokkal többre hivatott, és nagyszerű tud lenni hősszerelmes szerepkörben is. A sikeres indulás után (Mohabbatein-beli alakításáért mind a közönség, mind a kritika lelkesedett), Aditya rendezői karrierjéhez hasonlóan Uday színészi pályafutása is ráment a YashRaj Films felfuttatására: bár a családi vállalat India egyik legnagyobb filmes cégévé vált, Adi nyolc évig nem rendezett, Udi pedig nem tudta meglovagolni első alakítása sikerét. 2005-ben a Neal ’N’ Nikkivel próbált visszatérni, ez a film azonban részben az akkor debütáló Tanisha (Kajol húga) meglehetősen gyenge alakítása miatt megbukott. Ezért próbáltak most Udi mellé egy sikeres színésznőt szerződtetni, ám a Pyaar Impossible gyenge szereplése most már valószínűleg végleg megfosztja Uday Choprát attól, hogy hősszerelmes főszerepekben remekelhessen.

Pyaar Impossible – Alisha