Ma 2024. április 19., péntek, Emma napja van.

Bluffmaster (2005)

 

Biztosan ismerős az érzés, amikor néha egy-egy kis költségvetésű, nem - vagy alig - reklámozott film után csak ül az ember kissé letaglózva, hogy: "Mégis hol volt eddig ez a jó film? Miért hallgatnak agyon egy jó filmet?"
Mondanom sem kell, ez az érzés hatványozottan jelentkezik, amikor a futószalagon gyártó India filmtermése közül kerül ki ilyen, a Bluffmaster számomra éppen ezért kellemes meglepetés.

Ez egy kissé szokatlan hindi film. A főhős nem szent, egy vég nélküli hazugságokból élő szélhámos, aki mellé tanítvány szegődik. Zene és tánc sem ott és úgy van, ahol az ember várná. Hibátlan forgatókönyv, izgalmas vígjáték. Hát mi történt itt, kérem?
Lassan halad előre a történet, de nem ül le, mindig újabb és újabb adalékot tudunk meg és én sikeresen eljutottam addig a pontig, hogy: "Hééé, na álljunk meg, akkor most ki-kivel van?"
A Bluffmaster egy okos film. Olyannyira, hogy az események előrehaladtával az indiai alkotásoktól ilyesmit nem várt agyam nyomta a vészcsengőt. Egyszerűen nem voltam biztos benne, hogy mi fog történni.
A főszereplők közül Abishek Bachchan remekel (Dhoom-széria), a Bachchan sarj (apuka a leghíresebb indiai filmszínész, anyuka szintén színész, most másodállásban az indiai felsőház tagja) nem véletlenül az igazi indiai férfi megtestesítője, elmaradhatatlan borostájával, és hát tagadhatatlanul vérében van a színjátszás.
Priyanka Chopra (korábbi Miss World szépségkirálynő) viszont inkább csak ott van a vásznon, olyan benyomást kelt, mint aki unalmas rutinmunkát csinál, amit nem is vesz az ember komolyan. Szerencsére az összes többi szereplő játékára nem lehet panasz, Boman Irani ismét zseniális a lökött doki szerepében.

 

 



Műfaját tekintve ez egy vígjáték, ami szintén ritkaság ott, ahol igyekeznek két órába minél több stílust zsúfolni. A kevés romantika és kicsivel több dráma viszont jó helyen van, nem ütik agyon a hangulatot, hanem csak ráerősítenek. Sok bollywoodi filmes esik abba a hibába, hogy nem jól választ arányt és a különböző hangulatok kiütik egymást, semmitmondó végeredményt nyújtva. (szerk. megj.:Elnézést kérek mindenkitől, ezt még akkor írtam, amikor még csak ismerkedtem Bollywooddal)
A történet és a kivitelezés kissé kilóg az átlag indiai film kliséi közül, ennek valószínűleg a még csak második-filmes Rohan Sippy rendező az oka. Szakít például a táncbetétek megszokott alkalmazásával. Bevett fogás ezeket a filmtől külön, önálló egységként kezelni, extrém esetben még akár úgy is, hogy olyan hírességek táncolnak és énekelnek, akik egyébként nem is szerepelnek a filmben. A főcím és a stáblista kivételével nem látunk önálló zenés betétet (azok viszont tökéletesek). Az utolsó videó például egy hindi hip-hop, nyomulnak a főszereplők nagyon, és eddig azt hittem, hogy csak a magyar gettó-style utánzatok röhejesek. Hát nem, az indiaiak is azok.
De a Bluffmaster-ben is van ám zene és tánc, csakhogy ezek nem élnek külön életet, a film szerves részei, és oka van annak, hogy az emberek épp ott és akkor táncolnak (eljegyzés, szórakozóhely) és szó sincs sivatagról, havas hegycsúcsokról, Velencéről vagy New York-ról. Néhány dal pedig sokaknak lehet ismerős, tavaly nyáron nálunk is Arash - Boro, boro és Aneela - Say na say na című száma folyt még a csapból is.
(Jellemző Indiára, hogy az anyaországtól messze élők ragaszkodnak jobban a hagyományokhoz és esküvőre, eljegyzésre a bollywoodi mozikból vesznek ihletet mind ruha, zene, újabban mind együttesen előadott táncika koreográfiáját illetően is. Aztán a külföldi rokonoktól ez a hóbort begyűrűzik Indiába, régi hagyományaikat így cserélik le valami olyasmire, amit valamikor anno egy középszerű film hasonló kaliberű koreográfusa és jelmeztervezője álmodott vászonra)

 



Azzal kezdődik a film, hogy egy mondattal köszönetet mondanak Aishwarya Rai-nak (Dhoom 2, Devdas), Abhishek Bachchan feleségének. Hirtelen nem értettem, talán ezzel akarták leszerelni az asszony féltékenységét? Mert hiszen egy volt világszépe (Miss World '94) ki mástól félthetné hites urát, India egyik aktuális szívtipróját, mint egy másik világszépétől (Priyanka, Miss World 2000), aki ráadásul fiatalabb is. Egy tízessel.
A trailerből nem derül ki semmi (szerencsére), cserébe itt a hip-hop videó Priyankával.


Szereplők: Abhishek Bachchan
Priyanka Chopra
Ritesh Deshmukh
Nana Patekar
Boman Irani
Rendezte: Rohan Sippy
imdb


Trailer:

 

 

Hozzászólások   

 
#1 katka50 2009-06-13 21:00
Szuper film. Lepipálja a sematikus amerikai vígjátékokat. Akkora csattanója van, hogy majdnem lenyeltem a nyelvem a meglepetéstől.
 
 
#2 Aurea 2009-06-30 11:41
Szerintem sem volt rossz film!:-) én mondjuk sejtettem, hogy át fogják verni, de csak azt hittem, hogy pénzt akarnak, vagy magát az átverést, hogy lealázzák a bluffmastert:-) De ez így jobb volt!:-)
 

A hozzászóláshoz be kell lépned.

Vetítések

2016. július 1. 18:00
Hawaa Hawaai  (2014)
Indiai Kulturális Központ

2016. július 15. 18:00
Prem Ratan Dhan Payo (2015)
Indiai Kulturális Központ

2016. július 29. 18:00
Shool (1999)
Indiai Kulturális Központ

2016. augusztus 19. 18:00
Hum Saath Saath Hain (1999)
Indiai Kulturális Központ

2016. szeptember 2. 18:00
Iqbaal (2005)
Indiai Kulturális Központ

2016. szeptember 16. 18:00
Koi Mil Gaya (2003)
Indiai Kulturális Központ

2016. október 28. 18:00
Phir Milenge (2004)
Indiai Kulturális Központ

Legújabb hozzászólások
Filmajánlók véletlenszerűen

Ladies vs. Ricky Bahl (2011)

Ladies vs. Ricky Bahl (2011)

Akár azt is mondhatnánk, hogy a Band Baaja Baaraat (Egy halom lakodalom) sikerét meglovagolva a készítő Yash Raj stúdió gyorsan visszazavarta stábot, valamint a Ranveer Singh és Anushka Sharma párost forgatni, majd a végeredményt Ladies vs. Ricky Bahl címmel beadta...

Zindagi Na Milegi Dobara (2011)

Zindagi Na Milegi Dobara (2011)

A Zindagi Na Milegi Dobara (Csak egyszer élsz) a 2011-es év egyik legnagyobb indiai filmsikere volt, mely a nyugati közönség előtt is szépen szerepelt. Egy fiatal rendezőnő, Zoya Akhtar második filmje, mely fiatalos hangvételével és játékosságával magával ragadta a nézőket,...

Dum Laga Ke Haisha (2015)

Dum Laga Ke Haisha (2015)

  Az iskolázatlan, egyszerű családból való Prém zenei kazettákat árul a piacon, és amikor eljön az ideje, édesapja egy tanult, ám túlsúlyos lányhoz akarja hozzáadni. A csinos feleségről álmodozó fiúnak esze ágában sincs nősülni, de családja meggyőzi, hogy így anyagilag jobban...

Veer-Zaara (2004)

Veer-Zaara (2004)

  A befolyásos lahóri muszlim család lánya, Zára Háyat Khán Indiába utazik, hogy végső nyugalomra helyezze szeretett szikh dajkája hamvait. Egy buszbalesetből Vír Pratap Szinh indiai pilóta menti ki, aki segít neki végrehajtani a tervét, majd egy napra elviszi a családjához....