Band Baaja Baaraat (2010)
Hőseink ráadásul ki sem mozdulnak Delhiből, sehol egy nézőcsalogató, egzotikus gondolázás Velencében, egy jóízű jódlizás a svájci Alpokban, de még csak a szomszédos Kuala Lumpurba se ruccannak át. A halmozottan hátrányos helyzet ellenére miért arathatott mégis óriási közönség- és kritikai sikert a film? Miért vált egy ország kedvencévé, mi a Band Baaja Baaraat titka?
A válasz egyszerű: az indiai esküvők és Ranveer Singh.
Indiai esküvők és Ranveer Singh – szoros összefüggés van közöttük, és mindössze 140 perc szükséges ahhoz, hogy ez egyértelművé váljon számunkra is. De erről majd egy kicsit később.
A menekülőutat kereső fiú nemes egyszerűséggel Shruti nyakába varrja magát, és a számára teljesen ismeretlen rendezvényszervezés világába csöppen. Az egymást nem kifejezetten szívelő fiatalok közös vállalkozást indítanak, és azt az ambiciózus célt tűzik ki maguk elé, hogy ők lesznek a legnagyobb, a leggazdagabb, a leghíresebb esküvőszervező páros.
(És a legszerelmesebb, elvégre Bollywoodban vagyunk.)
Ha már szerelem: emlékszünk a Dhoom:2 szégyentelen csókjelenetére Aishwarya Rai és Hrithik Roshan között? Vagy amikor emelték a tétet az indiai filmvásznon és a dögös John Abraham lekapta tíz körméről az ultramacsó Abhishek Bachchant a Dostanában? Kérem, amit Anushka Sharma és Ranveer Singh műveltek, az egyrészt zárójelbe teszi a fentieket, másrészt tíz éve még simán utcai tüntetés lehetett volna belőle.
Jelen esetben a talpalávalót a Salim-Sulaiman duó húzza, akik többek között olyan filmzenéket szereztek, mint az Aaja Nachle, a Rab Ne Bana Di Jodi, vagy a Chak De India. Minden hozzávaló adott tehát, ennek megfelelően a film garantáltan emlékezetes dalbetéteket nyújt Bollywood szerelmeseinek legnagyobb örömére.
A rendező, Maneesh Sharma (aki csak névrokona a főszereplőnőnek) jegyzi a film sztoriját is, és korábban a Fanaa, az Aaja Nachle és a Rab Ne Bana Di Jodi című filmek rendezőasszisztensként dolgozott.
Adott tehát egy ismeretlen színész, egy elsőfilmes rendező, valamint egy viszonylag kis költségvetésű mozifilm. Egy független stúdiónál mindez mindennapos, ám jelen esetben arról a Yash Raj stúdióról beszélünk, amely Bollywood zászlóshajója, és ahol csak grandiózus produkciókban és szupersztárokban gondolkodnak. Mi történt itt?
2008 egyik legnagyobb kasszasikere volt a Shah Rukh Khan és Anushka Sharma főszereplésével készült Rab Ne Bana Di Jodi. A rendező, egyben a Yash Raj Films alelnöke, az alapító fia, Aditya Chopra (meggondolatlanul?) rögtön három filmre szóló, bollywoodi berkekben teljesen megszokottnak számító szerződést kötött a frissen felfedezett naivával, Anushka Sharmával.
A színésznő azonban nem egészen váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Hiába szerepelt második filmje, a Badmaash Company tűrhetően a pénztáraknál, Anushka továbbra sem tudta elvarázsolni a nézőket (szemben az egy évvel korábban debütált Deepika Padukone-nal, akiért tömegek mennének tűzbe vakon), és a rendezők se kapkodtak utána. A stúdió várakozásaival ellentétben tehát nem vált egy csapásra a Yash Raj saját nevelésű, A-kategóriás szupersztárjává.
De Anushka jogos elvárásai sem teljesültek. Exkluzív szerződése a Yash Rajhoz kötötte, más produkciós cégnél nem vállalhatott munkát. A vele egy szinten álló színésznők is évi négy-öt mozifilmet készíthetnek, ugyanakkor beszédes, hogy vele a Yash Raj 2009-ben például egyet sem forgatott.
De a szerződés kötelez, a még hiányzó harmadik filmet le kell forgatni, aztán váljunk el egymástól békében – talán ez járhatott mindkét fél fejében.
És ekkor jött Ranveer Singh.
Aztán ahogy a mesében (és a bollywoodi filmekben) lenni szokott, unottan ültek a szakemberek a szereplőválogatásokon, a reménybeli (és néha önjelölt) színészpalánták pedig igyekeztek a legjobb tudásuk szerint bizonyítani. Amikor Ranveer Singh-re került a sor és a próbafelvételét visszanézte a rendező, csak ennyit tudott kinyögni: „Hol a csudában bujkáltál eddig?”
Hamar világossá vált még Aditya Chopra számára is, hogy csiszolatlan gyémántot találtak. Itt van ez a jóvágású mumbai srác, aki remekül fest a vásznon, ragyogóan táncol, és úgy mellesleg pokolian jó színész.
Innentől a filmre nem mint Anushka Sharma esetleges hattyúdalaként tekinthetünk, hanem mint Ranveer Singh bemutatkozására. Mindezt a Yash Raj is olyan komolyan vette, hogy olyasmit tettek meg érte, amivel eddig még nem próbálkoztak: saját nevelésű hindi film hero, azaz bollywoodi filmsztár felépítésébe fogtak.
(A rossznyelvek szerint persze mindennek a fele se igaz, hanem Ranveer apja állta az összes költséget.)
Ranveer Singh azonban jókor volt jó helyen. A friss arcokra és újszerű történetekre kiéhezett közönség azonnal szívébe zárta. De nem csak ők! Shah Rukh Khan telefonon gratulált, és közölte, hogy Ranveer Singh személyében megszületett a legnagyobb filmsztár – mármint persze szigorúan utána. Annak a kissrácnak, aki háromévesen eldöntötte, hogy filmsztár lesz, ezzel valóra vált a legszebb álma.
Azon túl, hogy a Band Baaja Baaraat egy kellemes bollywoodi romantikus vígjáték fülbemászó slágerekkel és látványos dalbetétekkel, Ranveer Singh személye teszi igazán érdekessé. Vérbeli hindi film hero, akinek a legnagyobbak között a helye. Shah Rukh Khan után szabadon mi is kijelentjük – új sztár született.
Indiai esküvők és Ranveer Singh – hogy 140 perc után mi is az igazi kapcsolat közöttük? A Band Baaja Baaraaton túl mindössze annyi, hogy a női nézők fejében jó eséllyel megfogalmazódik majd: Melyik esküvőszervezőnél kell bejelentkezni, ha Ranveer Singh-hez akarok hozzámenni?
Hozzászólások
En egyebkent meg mindig nem tertem napirendre afolott h "talaltam" egy csomo embert itt akik szeretik az indiai filmeket. Sajna most szombaton nem tudok az orokmozgoba elmenni, de legkozelebb mindenkepp
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.