Ma 2024. március 19., kedd, József és Bánk napja van.

Love Story 2050 (2008)

 

Lelki szemeink előtt jelenjenek meg az elmúlt két évtized emlékezetes tudományos-fantasztikus mozifilmjei. Az egészet gyúrjuk össze egyetlen képlékeny, három órás masszává, miközben a látványvilágról a XXI. század egyik legjobb speciális effekteket gyártó cége gondoskodik. Acélozzuk meg idegeinket, ehhez még hozzá kell képzelni a lélegzetelállító ex-Miss World Priyanka Choprát is (Krrish, Don). De nem csak úgy natúrban, neeem! Egy hentai figurát megszégyenítő sminkkel, hajkoronával és – leglényegesebb – aligruhákban. Eddig megvan? És akkor most erre a gyönyörűségre szabadítsuk rá a Cüneyt Arkin- és Chuck Norris-életműveket jegyző forgatókönyvírókat, megspékelve mindazzal a borzalommal, rettenettel és dilettanizmussal, amit Bollywood valaha is elkövethet. Emlékszünk még, mit műveltek Michael Jackson Thriller-klipjével vagy a Mátrix-szal? Hát kérem, a Love Story 2050 messze veri mindet igénytelenségben. Minden idők legdrágább indiai filmje az új évezred legnagyobb trash-movie-ja, de akkora, hogy még Cüneyt Arkin is megnyalná a nyeles kézigránátot a gyönyörűségtől.

 

 


Röviden az igen eredeti cselekmény: a hagyományos bollywoodi romantikus vígjátékként induló sztori hirtelen átcsap Időgépbe, majd kevéske dráma után már Az ötödik elem kulisszái között vonul az ünnepelt dizőz, aki ez esetben nem kék, hanem vörös. Hajú. És magasan szálló hajón énekel. A 200 éves emberből szalasztott, Q.T. nevű (angol: cutie – jelentése: cuki) nőnemű robotra az Én, a robot kulisszái között talál rá a főhős, aki Q.T-től a Sec.C. nevet kapja (angol: sexy – jelentését fejtse meg mindenki maga), utalva arra, hogy a C szektorban futottak egymásba. Közben a nem fekete, hanem vörös bőrszerkót viselő Darth Vader mindent figyel hörögve, majd miután a Dragonball-Z univerzumból importált energiagömbökkel nem tudja legyűrni Szexit, echte indiai nindzsákat szabadít rá. A buta indiai nindzsák nem tudják, hogy a lézerkard nem egészen úgy működik, mint egy katana, így hamar darabokban végzik. Nincs mit tenni, Vader nagyúr előkapja a naftalinból jolly-joker fegyverét, a Terminátort. Közben a szerelmesek (a szexi meg a dizőz) a kötelező, mondvacsinált ürüggyel kieszközölt haragszomrád után nagy sírás-rívás közepette omlanak egymás karjaiba, hogy még az utolsó másodpercben elérjék a hazafelé tartó időkapszulát.

 



Erre a szemétre elpazaroltam az életemből három órát! Ezt soha nem fogom megbocsátani a készítőknek. Az egész filmben összesen talán 6 darab egyenként félperces jelenet volt, ami értékelhető. Mert hiába a futurisztikus látvány, mit sem ér, ha csak üres díszlet. Ráadásul ez a látvány nem kifogástalan, helyenként egy alsókategóriás pc-játék átvezető videóinak színvonalát üti meg (egyébként pedig, mondjuk olyan 80%-ban viszont Hollywoodban is vállalható lenne). Az egy örökkévalóságnak tűnő 180 perc után nem kívánok még több időt áldozni rá, ezért csak három, találomra kiragadott epizód álljon itt – mert igazából az ÖSSZES jelenetet olyan balfék módon készítették el, hogy mindegyiket oldalakon át lehetne szapulni.

Míg a szupermodern jövő világában, ahol A 200 éves emberből koppintott (a forgatókönyv szerint már elavultnak számító) Q.T. kalauzolja Sec C.-t, az eget repülő autók és vonatok hasítják, addig a jövő legnagyobb popsztárjának lakája és mindenese egy high-tech rózsaszín maci, becsületes nevén Boo. Külsejéből ítélve Boo az evolúcióban a kínai piacon kapható plüssmacik kihalt oldalágát képezi, egy szovjet alvósbaba teljes mimikai skálájával felvértezve, hajlékonyságát tekintve annak anatómiáját is megörökölve (finoman szólva darabosan jár), míg intelligenciája a konyhai kenyérpirítóéval vetekszik. Nesze neked jövő csúcstechnikája!

A Priyanka Chopra által játszott hősnő átszalad a soksávos sztrádán fagyiért, de mivel ezt nem a kijelölt gyalogátkelőhelyen teszi, gyanítható, hogy visszafelé hiába enyeleg nyálas szépfiújával, itt dráma lesz kőkeményen, el fog kenődni, és nem csak a fagyija. Így is lőn, a belvárosban elcsapja egy csúnya, nagy kamion, majd a drámai hatást fokozandó, a készítők lassítva bemutatják a vásznon átrepülő, derekasan kalimpáló és sikoltozó Priyankát, akinek szinte még arra is van ideje, hogy megigazítsa a frizuráját.

A zenés betétek esetében is igyekeztek minél extravagánsabbat alkotni, ami természetesen visszafelé sült el. Nem elég, hogy a film fénypontjának szánt dal esetében a kihívó díva szerepében tetszelgő Priyanka mondókája kb. olyan, mintha VV Ágica és BB Évi két hónapig izzadt volna első közös, angol nyelvű számuk szövegén, de mindezt legtöbbször Alka Yagnik hangján teszi. A nagy dalszöveg: „Hey you lover boy / Will you be my toy” – ehhez inkább no comment. És hogy kicsoda Alka Yagnik? Az 1966-ban született hölgy elismert playback-énekesnő Bollywoodban, különleges hangja ideális - a klasszikus, tradicionális indiai dalokhoz. Trendi, modern számok esetében azonban olyan az összhatás, mintha a közszolgálati televízió nótás műsoraiból szabadult nénikével énekeltetnénk egy Britney Spears-számot, és feltétlenül kérnénk, hogy lihegjen és nyögjön is hozzá.
 

 
 

 

A rekordnak számító 500 millió rúpiás költségvetés (~ 2 milliárd HUF) egyben rekordméretű buktát is jelent, a kiadásoknak alig 20%-át fedezte a mozijegyekből származó bevétel. És hogy megérte-e? De meg ám! Az író-rendező-producer Harry Baweja eddigi pályafutása során alig tucatnyi, csupa B-, de inkább C-kategóriás filmet jegyez. Öregkorára a fejébe vette, hogy csemetéjéből szupersztárt farag. De Bollywoodban szupersztárrá nem kitartó munkával kell válni, hanem a vásznon történő első megjelenéssel. Kezdő színésznek akkor van esélye bekerülni a nagyok közé, ha első filmjeitől kezdve félistenként tekint rá a nézősereg. Erre pedig egyetlen filmes família sem sajnálja a pénzt.

Indiának azt jelenti a színész Kapoor család, mint Amerikának a Kennedy-klán. Ezért mozgattak meg tavaly minden követ, hogy minél nagyobb durranás legyen az új generációt képviselő Ranbir Kapoor filmje, a Saawariya. Hiába hasalt el végül a kasszáknál, ha a bemutató előtti hatalmas felhajtás közepette a fiatal Kapoor fiú elég főszerepet kapott rendezőktől és producerektől. Ha pedig végül ezek között csak 1-2 blockbuster akad (és időközben akadt), akkor máris magasan jegyzett sztár válik belőle. Ugyanezt kívánja most megismételni Harry Baweja, ezért nem sajnálta számolatlanul kihajítani a vaskos köteg rúpiákat a szemétbe, ha ezzel fia, Harman Baweja karrierjét egyengeti.

Mert bizony az egész film Harmanra van kihegyezve. Egyértelműen ő a díva, őt mutatja legtöbbször a kamera, lehetőleg csakis a legelőnyösebb oldaláról véve. Még látatlanban is hatalmas presztízst jelentett neki, hogy a valaha készített legdrágább indiai mozifilm főszereplője, aki mellesleg Priyanka Choprával randizik. Még a bemutató előtt több főszereppel halmozták el a csillogásából profitálni kívánó rendezők, és ha ezek között lesz legalább egy kasszasiker, akkor már megfogta Síva lábát. Vagy valamelyik karját a sok közül. A Baweja család mesterkedése ettől függetlenül nem hat meg, a rongyrázás és a számítógépes trükkök helyett jobban jártak volna, ha megtanítják a fiacskájukat tisztességesen táncolni, s nem mellékesen olcsóbb is lett volna valamivel.

 



Belegondolni is félelmetes, hogy ebből a pénzből legalább ötezer nincstelen családot emelhettek volna ki a nyomorból. Három óra, amit visszavonhatatlanul elvettek tőlem! Akit szórakoztat a zs-kategória, annak igazi csemegét jelent majd a Love Story 2050. Három óra...

Soha nem fogom megbocsátani, mondtam már?

 

 

 
 
Trailer:
 
 
 
 
Song Promo: Milo Na Milo Main Milane
 
 
 
 
 

A hozzászóláshoz be kell lépned.

Vetítések

2016. július 1. 18:00
Hawaa Hawaai  (2014)
Indiai Kulturális Központ

2016. július 15. 18:00
Prem Ratan Dhan Payo (2015)
Indiai Kulturális Központ

2016. július 29. 18:00
Shool (1999)
Indiai Kulturális Központ

2016. augusztus 19. 18:00
Hum Saath Saath Hain (1999)
Indiai Kulturális Központ

2016. szeptember 2. 18:00
Iqbaal (2005)
Indiai Kulturális Központ

2016. szeptember 16. 18:00
Koi Mil Gaya (2003)
Indiai Kulturális Központ

2016. október 28. 18:00
Phir Milenge (2004)
Indiai Kulturális Központ

Legújabb hozzászólások
Filmajánlók véletlenszerűen

36 China Town (2006)

36 China Town (2006)

  Ez volt életem első hindi filmje, amibe ráadásul véletlenül botlottam. A hatása máig tart :) Akik még talán nem láttak hindi filmet: a kissé lehúzó ismertetőm ellenére ez egy nagyszerű film azoknak, akik nem ijednek meg az indiai mozitól és...

Anjaana Anjaani (2010)

Anjaana Anjaani (2010)

Siddharth Anand neve ismerősen csenghet a rutinos nézőknek, a bollywoodi rendező csak és kizárólag kasszasiker romantikus vígjátékokat készít. Ilyen volt a Salaam Namaste, a Ta Ra Rum Pum és a Bachna Ae Haseeno is, míg a 2010-es Anjaana Anjaani hiába...

Antarmahal (2005)

Antarmahal (2005)

   Mega-giga sztárjaink néhanapján bevállalnak egy-egy művészfilmet, bebizonyítván, hogy nem lehet őket csak úgy beskatulyázni. Aishwarya Rai a Raincoat-ban és a Chokker Bali-ban remekelt például. 2005-ben pedig élete párja, Abhishek Bachchan is beállt a sorba az Antarmahal című filmmel....

Veer-Zaara (2004)

Veer-Zaara (2004)

  A befolyásos lahóri muszlim család lánya, Zára Háyat Khán Indiába utazik, hogy végső nyugalomra helyezze szeretett szikh dajkája hamvait. Egy buszbalesetből Vír Pratap Szinh indiai pilóta menti ki, aki segít neki végrehajtani a tervét, majd egy napra elviszi a családjához....