Ma 2024. április 25., csütörtök, Márk napja van.

Indiai fiúk a kifutóról - 1. rész

 

 

Míg köztudott, hogy a hölgyeknél egy Miss World vagy egy Miss Universe cím elnyerése automatikus belépő a legnagyobb bollywoodi sztárok soraiba, addig ugyanez nem működik a férfiak esetében. Náluk a külső - önmagában - nem elég szinte semmire. Csak arra jó, hogy némi tapasztalat és kevéske hírnév összegyűjtése után próbáljanak szerencsét a filmiparban - azonban keveseknek sikerül a csúcsra jutni. Anno John Abraham és Arjun Rampal is a kifutók világából érkezett, de rajtuk kívül ilyen magasra nem jutottak mások ilyen háttérrel.

 

 

A legvonzóbb indiai szépségek után - őszinte leszek, főként az uborkaszezon okán - következzenek a legvonzóbb indiai úriemberek. Ehhez rögtön rendelkezésre is áll egy lelkes amatőr által összeállított százas lista, de azt gyorsan felejtsük el.
A 100 Beautiful Indian Men hangzatos címet viselő felsorolás komolytalan az elejétől a végéig. Ezért nem is ezt veszem alapul, hanem azok következzenek, akik karrierjüket nem színészi alakításaikkal, hanem külsejükre építve próbálták beindítani.

A 100 Beautiful Indian Men listája teljességgel komolytalan. Címével ellentétben nem elfogulatlanul a külső mérettetett meg, hanem a szerző rajongása, és színész-preferenciája. Tényleg Bobby Deol lenne India 22. legfessebb úriembere? Mimoh Chakraborthy a 42.? És egyáltalán, SZ-E-R-E-P-E-L a listán Karan Johar?! Na neee...
És persze melyik lista élén ne Shahrukh Khan díszelegne, az első tízben pedig még ott van Ajay Devgan, Aamir Khan, és a tamil sztár Vijay (helyi, tamil férfiszépség-idolnak megfelelően tömött bajusz és pár kiló felesleg). Valóban ők a legmutatósabbak a XXI. század Indiájában? Ezen lista lehetne a 100 legszimpatikusabb, vagy a 100 legnépszerűbb indiai férfiú gyűjteménye. Ez a lista egész egyszerűen nem a külsőről szól.

Mivel egyébként sem vagyok a különböző listák híve - hiszen mi alapján is lehetne egy valóban sármos 40-es és egy fiatalságában értelemszerűen szép 20 éves emberpéldányt, legyen az nő vagy férfi, külsejük alapján rangsorolni - így a következő ötrészes sorozatban ne keressen senki helyezést. Senki sem külsejének "értéke" miatt szerepel majd a felsorolás végén-elején.
Ennyi bevezetés után következzenek azok, akik a kifutók világából indulva próbálják meghódítani Bollywoodot. Van, akinek sikerül - és van, aki a süllyesztőben végzi.

 

 

Muzammil Ibrahim

 

 
 

Muzammil Ibrahim és Rajneesh Duggal a kifutón 

 

Muzamil Ibrahim (vagy Muzammil Ibrahim, 1984) - Tizenkilenc évesen fedezték fel, amikor megnyerte a Gladrags Magazin szervezte versenyt. Ha valaki Indiában modellkedni szeretne, ahhoz talán ez a legrangosabb esemény - nincs jobb belépő a divatvilágba egy itteni dobogós helyezésnél. Nem ez volt életében az első rangos kitüntetés: 10 éves korában megkapta a Rashtrapati-díjat, amit évente ad át India elnöke a különböző területeken kiemelkedő diákoknak. Muzamil azért kapta, mert megmentette egy folyóba esett fiú életét.
Mielőtt Bollywood felé fordult volna, végigjárta a kifutók világának összes lépcsőfokát - és felért a csúcsra. Ázsia-szerte keresett modell, világmárkák arca. Számos videóklipben szerepelt karrierje elején, Rakhi Sawant legtöbb klipjében feltűnt, mint ahogyan ITT is. Tessék csak végignézni, lehet számolgatni a kockákat.

Első filmje a Dhoka (2007) című thriller volt, amit próbáltam megtekinteni, mert állítólag nem rossz. De mind az ő hangját, mind a vele együtt debütáló színésznő hangját lecserélték, sajnos pocsék szinkronszínészekére. Élettelen, steril volt a hangzás, húsz perc után feladtam. Ezt a bevett szokást soha nem fogom megérteni (anno így járt John Abraham is, és ez vár Upen Patel-re is soron következő filmjében). Hogy hiba, de legalábbis teljesen felesleges volt másra cserélni, azt mindenki leellenőrizheti ebben, a Dhoka kapcsán készült interjúban ITT, vagy az alábbi rövid beszélgetés során:

 

 

Vele kapcsolatban is elmondható, hogy Bollywoodban ha az ember férfi, akkor a külső önmagában nem elég. Egyelőre nem kapkodnak nagyon érte, de ez változhat a Horn Ok Pleassss! után, ahol Nana Patekar oldalán tűnik majd fel. Patekarji pedig nemigen tett le még rossz filmet az asztalra, tehát ha ügyes a fiú, akár a nagy áttörést is meghozhatja számára ez a lehetőség. Aki pedig Lengyelországban jár, összefuthat vele, mivel ott forgatja a jövőre várható Dheeme Dheeme című mozifilmet.

 

 


Shahwar Ali

Hosszú utat tett meg Shahwar Ali a filmvászonig, és nem biztos, hogy megérte. Az egyik legnagyobb indiai modell volt ő, de Bollywoodba nem sikerült betörnie. Pedig minden szépen indult. Pályája csúcsán, 2003-ban a Calvin Klein arca (na jó, teste) volt Londonban. A divatvilágban szerzett hírnév azonnal megnyitotta előtte Bollywood kapuit. 2004-ben a Hawas című filmmel debütált (ahogyan Tarun Arora is), és hiába szerepelt még közel tíz filmben, nem sikerült a befutott sztárok közé felkapaszkodnia. Utóbbi időben egyre kisebb szerepeket kapott - mint például az Om Shanti Om -ban.
Mindenki emlékszik a záró nagyjelenetre, a Dastaan-E-Om Shanti Om című betétre, amikor Om leleplezi a gyilkost a party közepén. Miközben Shahrukh énekel, addig a háttérben eljátsszák a 30 évvel korábban történteket, és ezen az előadáson Shahwar Ali személyesítette meg a fiatal Mike-ot. Sajnos míg egy ilyen szerep egy ismeretlen, feltörekvő fiatalembernek remek alkalom, addig annak, aki valaha az egyik legismertebb indiai modell volt, annak ez már a süllyesztő előszobája. Mivel a főszerepek elkerülik, videóklipekben is feltűnik (lásd Sherlyn Chopra), ami szintén az a kategória, ami egy kezdőnek jó ugródeszka lehet, de neki már egyáltalán nem hasznára válik.

 

A Hawas főszereplőjeként...

 

...és mint dekorációs elem Sherlyn Chopra mellett.

 

 

 

Karan Nath

 

 

 

Még gyerekként szerepet kapott a Mr India című, 1987-es filmben. Nem meglepő, mivel édesapja, Rakesh Nath több bw-szupersztár személyi titkáraként is dolgozott, így jó kapcsolatokkal bírt. Később a kapcsolatoknál többet ért, hogy felcseperedve megnyerő külseje újabb érvet szolgáltatott alkalmazása mellett. 2001-re esett első főszerepe a Pagalpan című moziban, amiért rögtön meg is kapta az Év Felfedezettjének járó díjat. Aztán még öt, meglehetősen gyenge film következett. Leginkább emlékezetes alakítása a filmes krónikák szerint a 2004-es Tum-hoz kötődik, amiben Manisha Koirala partnereként szenvedélyes, forró jelenetekben lepedőakrobatikáztak. (Az esetleg ezen a mondaton felcsillanó szemű olvasók kedélyét hűtve ne feledjük, hogy azért mégis csak Indiában vagyunk, itt nem egészen azt jelenti a szenvedélyes, forró jelenet, mint pl. egy amerikai mozifilmben.)

Némi szünet után újabb filmekkel érkezik hamarosan, mert Sudhir Mishra rendező őt választotta Tera Kya Hoga Johnny című produkciójához, az alábbi indoklással: "Hatalmas lehetőség rejlik Karan-ban, egyszerűen nem értem, mások miért nem vették ezt eddig észre". Karan Nath a filmezés és a modellkedés mellett országos szinten jegyzett teniszjátékos.

 

 

 

Tarun Arora

 

 

Mielőtt Tarun Arora a show-biznisz világába indult, addig egy bangalore-i ötcsillagos szállodában dolgozott és arról álmodozott, hogy egy napon majd saját vendéglőt nyithat. Kissé átformálta ezeket az álmokat az 1998-as év, amikor saját meglepetésére megnyerte a már említett Gladrags Magazin által szervezett versenyt. Innen nem volt visszaút, irány a rivaldafény és a kifutók csillogása. Számos világmárkát képviselt, és egybehangzóan kész álom volt dolgozni a terhelhető, munkamániás, a legnagyobb kihívásokat is összeszorított foggal, szó nélkül végigcsináló modellel - mondanom sem kell, örömmel fogadták az ilyen munkaerőt Bollywoodban. 2004-ben debütált a Hawas című filmben, de a mai napig csak végül gyengére sikeredett filmekben tudott szerepet kapni. Nagy kivétel volt a 2007-es Jab We Met, ahol Anshumant alakította, és ember lánya legyen a talpán, aki legalább egy pillanatig nem bizonytalanodott el azon, hogy a szeleburdi Geet helyében ne inkább mégis őt válassza Shahid Kapoor helyett.
Idén a fantáziadús 2 (azaz Kettő), valamint a Love Guru című filmekben szerepel majd.

 

 

 

 

Vivan Bhatena (vagy Vivaan Bhathena

 

 
 

18 éves korában Vivan Bhatena elnyerte a Mr. India 2001. címet, valamint a leginkább fotogén modellnek járó különdíjat, feltűnt videóklipekben, játszott négy tévésorozatban (ebből kettő még ma is fut), sokszor játszott rádiókban, és szerepelt még többször reklámokban. Népszerűségre értelemszerűen a tévésorozatok kapcsánt tett szert, míg a kritikusok elismerését színházi alakításai miatt nyerte el. Most, 25 évesen érzi azt, hogy lassan váltani kellene és a modellkedés helyett a filmezést választaná. Eddig egyetlen lehetőséget kapott, abból is egy ici-picit, ahogyan alábbi interjúban majd ő maga is megmutatja. A Chak De! India-ban ő volt Sagarika Ghatge barátja, a férfi krikett-válogatott kapitánya, aki le akarta beszélni párját a sportról.

Idővel kiderül, akad-e ennél azért valamivel nagyobb szerep. 

 

 

 

 

A hozzászóláshoz be kell lépned.

Vetítések

2016. július 1. 18:00
Hawaa Hawaai  (2014)
Indiai Kulturális Központ

2016. július 15. 18:00
Prem Ratan Dhan Payo (2015)
Indiai Kulturális Központ

2016. július 29. 18:00
Shool (1999)
Indiai Kulturális Központ

2016. augusztus 19. 18:00
Hum Saath Saath Hain (1999)
Indiai Kulturális Központ

2016. szeptember 2. 18:00
Iqbaal (2005)
Indiai Kulturális Központ

2016. szeptember 16. 18:00
Koi Mil Gaya (2003)
Indiai Kulturális Központ

2016. október 28. 18:00
Phir Milenge (2004)
Indiai Kulturális Központ

Legújabb hozzászólások
Filmajánlók véletlenszerűen

Aaja Nachle (2007)

Aaja Nachle (2007)

Az Aaja Nachle mindenképpen 2007 legnagyobb bollywoodi meglepetésfilmje, és egyben talán az év legjobbja is. Alapjait tekintve jól bevált sémára épül - adott néhány lelkes, hétköznapi figura és nekik kell a szinte lehetetlent véghezvinniük, egy klasszikus színpadi darabot kell bemutatniuk...

Ek Vivah... Aisa Bhi (2008)

Ek Vivah... Aisa Bhi (2008)

  Az Ek Vivaah... Aisa Bhi a 2008-as év egyik sokak által várt filmje volt. Mindazok, akik szeretik a hagyományos indiai értékeket, szokásokat bemutató, tradicionális zenével kísért, látványos alkotásokat, kíváncsian várták Sooraj R. Barjatya legújabb családi eposzát. 

Student Of The Year (2012)

Student Of The Year (2012)

Milyen lehet egy Karan Johar-film Shah Rukh Khan és nagy bollywoodi dívák nélkül? Hogyan lehet a rendezőre jellemző klasszikus romantikus komédiákat a mai nézők ízléséhez igazítani? A közönség eléggé vegyes érzelmekkel várta a Student Of The Year bemutatóját, ám a...

Hum Dil De Chuke Sanam (1999)

Hum Dil De Chuke Sanam (1999)

A Hum Dil De Chuke Sanam jellegzetes kilencvenes évekbeli bollywoodi darab. Lángoló érzelmek, melodramatikus fordulatok, szemkápráztató díszletek, ragyogó színkavalkád és fülbemászó zenék. Ez a film számunkra mégis különleges és egyedi: a történet második felét Magyarországon forgatták, így a magyar néző...